مهندس حبیبیان مدیر پروژه معادن مس تفت: مدارك مخالفان مربوط به طرح اسبق است و طرح فعلی منافاتی با حفظ محیط زیست و قنوات ندارد

مهندس حبیبیان مدیر پروژه معادن مس تفت:

مدارك مخالفان مربوط به طرح اسبق است و طرح فعلی منافاتی با حفظ محیط زیست و قنوات ندارد

یزدفردا "سيد حسين جعفري تفتي خبرنگاریزدفردا :مهندس حبیبیان مدیر پروژه معادن مس تفت در جلسه امروز دهیاران و شوراهای روستاهای دهستان علی آباد و دهستان نصرآباد: مدارك مخالفان مربوط به طرح اسبق است و طرح فعلی منافاتی با حفظ محیط زیست و قنوات ندارد
این جلسه به منظور هماهنگی دهیاران و شوراها بابت پروژه معدن مس تفت (علی آباد و دره زرشك) با حضور مسئولین استان، شهرستان و دهستان های علی آباد و نصرآباد برگزار شد.
در ابتدای جلسه صادقی بخشدار مركزی تفت ضمن خوش آمد گویی به حضار در مورد دلایل برگزاری جلسه صحبت كرد.
سپس مهندس میرجلیلی از كارشناسان شركت ملی معدن مس توضیحاتی در مورد محاسن و معایب اجرای پروژه داد و آن را با دیگر معادن مس ایران مقایسه نمود.
در ادامه دهیاران و رؤسای شوراهای روستاها سؤالات خود را از مسئولین بیان نموده و پاسخ گرفتند.
اهم سؤالات مطرح شده در مورد مسائل زیست محیطی، قنوات، آب و حمایت مناطق مجاور بود. كه آقایان حبیبیان مدیر پروژه، میرجلیلی، مهندس عبودتیان فرماندار ... حاضرین را توجیه نمودند.
بعد از این یكی از مسئولین شورا با ارائه مستنداتی تأیید نشدن پروژه توسط محیط زیست و دیگر نهادها را مطرح و خواستار عدم اجرای پروژه شد كه با پاسخ مستدل و مستند آقایان دهقان و زارع عبداللهی مشاوران اقتصادی و حقوقی فرماندار مواجه شد. مدارك نامبرده مربوط به طرح اسبق بوده كه هم اكنون با دو مورد اصلاحیه مقدمات اجرایی شدن را پشت سر می گذارد.
در این نشست مهندس سادات اخوی معاون حفاظت و بهره برداری شركت آب منطقه ای یزد نیز طی سخنانی مسائل آب و قنوات را بررسی نموده و اعلام كردند در این پروژه تمام مسائل به طور دقیق بررسی می شود تا خدای ناكرده مشكلی برای آب و قنوات ایجاد نشود. مهندس باستانی پاریزی مشاور شهردار و شورای شهر پاریز كرمان و مشاور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در امور معادن هم با معرفی معادن كرمان خصوصا سرچشمه و بیان محاسن عمده پروژه معدن مس، راهكاری های اجرا شده در كرمان برای حفظ آب های زیرزمینی و ایجاد فضای سبز و... را نیز توضیح داد.

یزدفردا

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا